JUNYA KATAOKA and RIE IWATAKE




MOT Annual 2020 Invisible Powers

installation view

回る電球|Spinning Light Bulb, 2020



地図を回して球にする|Transforming a Map into a Globe, 2020



めくりあう本-わたしを離さないで|Two Books Rotating-Never Let Me Go, 2020



右:ポジション-手紙からの採集|Position-Collecting from Letters, 2020
中:P波またはS波の繰り返し運動|Repetitive P-wave and S-wave Motion, 2020
左:砂鉄による台風の模倣|Imitating of a Typhoon Using Iron Sand, 2020




切り抜かれた室内画48-盆栽と内臓のある室内|
Room 48 with Cutout-Interior with Bonsai and Internal Organs, 2020
木の枝による分割|Three-dimensional Drawing Using a Tree Branch, 2020
転がされる石-室内画48より|Stone to Be Rolled-From Room 48, 2020




室内画37-配置される山と消失点, 2018年, リトグラフ
Room 37-Arranged Mountains and Vanishing Point 2018, Lithograph on paper


室内画38-山と煙のある室内, 2019年, リトグラフ
Room 38-Interior with Mountains and Smoke, 2019, Lithograph on paper


室内画41-配置される円と回転図, 2018年, リトグラフ
Room 41-Arranged Circles and Rotation Diagram, 2018, Lithograph on paper



回る枝|Spinning Branch, 2020.  LINK >>



回るプルトップ-お~いお茶半ダース|Rotating Pull Tabs-Half-dozen Canned Teas, 2019



掛け軸による関節の運動|Flexing a Joint Using a Hanging Scroll, 2020



重さによるハンマーの次第|Hammer Motion Propelled by Weights, 2020


重さによるハンマーの次第|Hammer Motion Propelled by Weights, 2020







内包される風景|Bodyscapes, 2013-2020




呼吸されるべきオブジェ|Object to Be Breathed, 2020



こちょばされるべきオブジェ-渦巻管|Object to Be Tickled-Cochlea, 2018



回転による関節の間隔|The Spacing of Joints by Means of Rotation, 2020



頭蓋骨による羽の収縮|Feather Contraction by Means of a Skull, 2020



暫定的とヴァニタス、アナロジーとアナログ




0から1へのアナログ変換|Analog Conversion from 0 to 1, 2020 
Installation at Fujisawa City Art Space >>



Atopon, 2019


(C) photo:Keizo Kioku, Video:Kenji Takahashi